Muualle haudattujen muistomerkki ja Tyhjän sylin muistopaikka

Vuonna 1995 hankittiin Jängänharjun hautausmaalle Muualle haudattujen muistomerkki. Muistomerkki, joka tehtiin hautausmaalta kaadetusta kelosta, pystytettiin Jängänharjun hautausmaan lisäosalle. Muistomerkin juurelle seurakuntalaiset voivat tuoda kynttilöitä muistaessaan omaisia.

Tyhjän sylin muistopaikka on perustettu kirkkovaltuuston päätöksellä kesällä 2018. Muistokiveksi valikoitui sylin muotoinen kivi, johon on kiinnitetty pieni laatta tekstillä "Tyhjän sylin muistopaikka". Muistopaikka on tarkoitettu hiljentymispaikaksi niille, jotka tuntevat surua tilanteissa, kun syli on syystä tai toisesta tyhjä. Kiven äärellä jokaisella on lupa hiljentyä ja olla. Kiven juurelle voi tuoda kukkia tai kynttilöitä, jotka muistuttavat toivosta, valosta ja lohdutuksesta.

Tyhjän sylin muistopaikka