Herätysliikkeiden lauluillat

Perhon seurakuntatalolla järjestetään kolmena arki-iltana eri herätysliikkeiden lauluiltoja. Illan aikana lauletaan herätysliikkeen laulukirjasta, säestäjänä kanttori Minna Erkkilä. Mukana on kyseisen herätysliikkeen omakseen tunteva pappi, joka pitää lopuksi hartauden. Illan vierailijaa haastattelee kirkkoherra Eija Seppä. Saamme kuulla, mikä on vierailevan papin oma lempi hengellinen laulu ja minkä takia hän haluaa tuntea juuri kyseisen liikkeen omakseen. Vapaaehtoinen kahvikolehti menee kyseisen herätysliikkeen toimintaan. Mielenkiintoista on kuinka eri laulut tulkitsevat herätysliikkeen sanomaa ja veisuutapaa. Siionin Virsiä esimerkiksi ei säestetä, vaan veisuu itsessään on jo hartautta kaikkine niekkuineen ja taukoineen. Jokaisen herätysliikkeen laulukirjoja löytyy seurakuntatalolta. Illat alkavat kahvilla klo 17.30.

Ti 8.3. Herännäisyys, laulukirja Siionin Virret, mukana TT Hannu Vapaavuori

Ma 28.3. Vanhoillislestadiolaisuus, laulukirja Siionin Laulut, mukana Vimpelin kirkkoherra Ilkka Lehto

Ti 5.4. Evankelisuus, laulukirja Siionin Kannel, mukana Pasi Palmu

2022-02-28 09:08:33.0