Alttari

Yleinen seurakuntatyö

Yleisen seurakuntatyön toimialueeseen kuuluvat jumalanpalvelustoiminta, kirkolliset toimitukset, raamattu- ja katekismusopetus, kinkerit, luentosarjat, pienpiirit ja seurakuntatapahtumat, perheitä tukeva toiminta, maallikkokoulutus rovastikunnan puitteissa sekä musiikkityö ja retkitoiminta.

Vuosittain järjestetään seurakuntatapahtumia yhdessä kirkollisten järjestöjen kanssa. Seuratoimintaa toteutetaan eri herätysliikkeiden toimesta.

Hartauksia ja jumalanpalveluksia pidetään säännöllisesti laitoksissa, kuten Tunkkarin sairaalassa, Keski-Pohjanmaan keskussairaalassa, Kitinkannuksessa, Jalmiinakodissa,Toimintakeskuksessa ja Aamuruskossa.

Perhon seurakunnassa toimii hyvin vilkkaasti Perhon Rauhanyhdistys, jonka toimitalo sijaitsee Möttösen kylällä.

Tärkeimmät toiminnat: Jumalanpalvelus Perhon kirkossa klo 10, kesäillanhartaus kirkossa ja toivomusten mukaan eri kylillä joka toinen ke klo 19, keskustelupiirit ja raamattuluennot.