Diakonia

Diakoniatyö eli kristillinen palvelu on ihmisen rinnalla kulkemista elämän eri tilanteissa, niin iloissa kuin suruissa. Diakoniatyö on rohkaisemista jaksamaan, toivon etsimistä yhdessä ja huolien jakamista. Ota siis rohkeasti yhteyttä!

Diakoniatyötä tekevät Perhossa diakoniatyöntekijä ja lukuisat vapaaehtoiset eri kylillä.

Diakoniatyöntekijä on tavattavissa diakoniatoimistossa, ilman ajanvarausta, ma - to klo 10 - 11.30.

Muuna aikana työntekijän tavoittaa parhaiten puhelimitse (040 7324 117), jolloin voidaan sopia tapaaminen diakoniatoimistoon tai haluttaessa asiakkaan kotiin. Työntekijän kanssa voi jutella luottamuksellisesti. Taloudellisessa kriisitilanteessa on mahdollista anoa aineellista apua.

Diakoniatyöntekijä tekee kotikäyntejä, joita voi toivoa ja sopia myös puhelimitse tai sähköpostitse. Perinteisesti työntekijä tekee kotikäyntejä myös pyytämättä, mm. sairaiden, vanhusten ja yksinäisten luo sekä surukoteihin.

Syntymäpäivät

Seurakunta kutsuu vuosittain kaikki 70- ja 80- vuotta täyttävät yhteiseen syntymäpäiväjuhlaan. Tilaisuus alkaa messulla, jonka jälkeen on kahvit ja pientä ohjelmaa seurakuntatalolla.

Mikäli haluat papin tai diakoniatyöntekijän tervehdyskäyntiä syntymäpäiväsi merkeissä, ilmoita siitä joko työntekijälle suoraan tai kirkkoherranvirastoon p. 040 760 3411.

75- ja 85- vuotta täyttävien luona onnittelukäynnillä käy diakonian kylätoimikunnan jäsen.

Seurakunnan työntekijät käyvät onnittelukäynnin 90- vuotiaiden ja sitä vanhempien seurakuntalaisten luona. Käynti on vapaamuotoinen tervehdyshetki, joko merkkipäivänäsi tai sovittuna aikana myöhemmin.

Diakoniatyö tarjoaa:

Yksinäiselle ystäviä ja vapaaehtoiselle mielekästä tekemistä.

Piiri- ja ryhmätoimintaa, retkiä ja leirejä, myös rovastikunnan seurakuntien kanssa yhdessä järjestettyjä.

Henkilökohtaisia tapaamisia, myös kodeissa.