Makkaranpaistossa Koirasalmessa.

Rippikoulutyö

Perhon seurakunta on järjestänyt yhden leiririppikoulun vuodessa. Rippikoulun päätarkoituksena on perehdyttää nuorta seurakunnan jäsentä kristillisen Kirkon uskoon ja auttaa sen miettimisessä, mitä tuo kaikki itselle merkitsee. Rippikoulu onkin juuri tästä syystä ainutlaatuista aikaa. Tavallinen arkielämä ei useinkaan anna mahdollisuutta elämän perimmäisten asioiden pohdiskeluun kaikessa rauhassa. Siksi on hyvä keskittyä täysillä rippikouluun!

Tulevan vuoden rippikoululaisia seurakunta lähestyy kirjeitse jo edellisenä vuonna, syksyn aikaan. Loka-marraskuun aikana järjestetään tulevan vuoden rippikoulun infotilaisuus. Tuossa tilaisuudessa jaetaan Raamatut ja katekismukset ja kerrotaan tulevasta rippikoulusta. Talven ja kevään mittaan pidetään rippikoulutunteja, noin kerran kuukaudessa, pääsääntöisesti sunnuntaisin. Kesällä koittaa sitten noin viikon mittainen leirijakso. Rippikoulu päättyy sitten yhteiseen konfirmaatioon kotikirkossa. Konfirmaatio ei kuitenkaan tarkoita kristillisen elämän päätöstä, vaan vahvistamista siihen. Onhan koko rippikouluajan tarkoituksena, että jumalanpalveluselämä ja muu seurakunnan toiminta tulisivat nuorelle tutuksi ja läheiseksi. Eläminen ja kasvaminen kristittynä jatkuvat toivottavasti rippikouluajan jälkeenkin.

Rippikoulutyöstä vastaa seurakuntapastori Raimo Kytölä puh. 040 7518 282.

Rippijuhlia vietetään rippikoulun käyneen ja konfirmoidun nuoren kunniaksi. Nuorelle rippijuhlat ovat tärkeä aikuistumisjuhla.

Rippijuhlien järjestäminen

Ota yhteyttä

Nuorta kannattaa juhlia. Yksi etappi monen nuoren elämässä on rippikoulun päättäminen, jonka jälkeen kirkossa järjestetään konfirmaatiojuhla. Lisäksi kotona voidaan järjestää rippijuhlat nuoren toiveiden mukaisesti.

Konfirmaatio tapahtuu jumalanpalveluksessa