Raamattukoulutustyö ja seurakuntatapahtumat

Sunnuntain messu kirkossa on uskonelämän hoitamisen keskus, koska siellä Jumala lupauksensa ja mukaisesti hoitaa lapsiaan sanalla ja sakramentilla. Jumalanpalvelusten ohella on vielä tärkeää syventyä Raamattuun ja kristilliseen uskoon myös muissa tilaisuuksissa ja kodeissa yksityisesti. Seurakunnassa järjestetään monenlaista hengellistä toimintaa. Joskus käsitellään järjestelmällisesti jotakin Raamatun kirjaa, joskus taas etsitään kristillisen uskon näkökulmaa erilaisiin elämänkysymyksiin. Kotiseurakuntamme toimii paljon yhteistyössä myös kristillisten järjestöjen ja herätysliikkeiden kanssa. Yhteistyö usein tarkoittaa sitä, että vierailevan järjestön edustaja saarnaa messussa ja suunnittelee yhdessä seurakunnan pappien kanssa siihen liittyvää toimintaa. Näiden tapahtumien yhtenä tarkoituksena on olla mahdollisimman avoimia. Näin pyritään siihen, että säännöllisessä seurakuntayhteydessä mukana olevat saisivat syventyä uskossaan vierailevien opettajien välityksellä.

Alttaritaulu