Lähetys

Yhä vieläkin Jeesus sanoo: "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni" – ja tässä työssä me seurakunnan jäseninä saamme olla mukana, se on meidän perusoikeutemme ja velvollisuutemme.

Kaikki eivät kuitenkaan voi mennä lähetyskentille, tarvitaan myös lähettäjiä ja se juuri voi olla sinun tehtäväsi.

Esirukous on meidän kaikkien tärkein tehtävämme. Lisäksi voit tukea taloudellisesti osallistumalla lähetysiltoihin, myyjäisiin ja erilaisiin tempauksiin tai liittymällä nimikkolähetin ystävärenkaaseen. Kummilapsen ottaminen kehitysmaasta on myös mahdollista.

Lähetystyön johtokunta ja lähetystoimikunnat tekevät arvokasta talkootyötä tämän kaiken onnistumiseksi.

Tietoa tästä työstä antavat:

Jürgen Lapp, lähetystyön vastuuryhmän puheenjohtaja

Puh. 045 2065 750

jurgenla@netti.fi

Raimo Kytölä, seurakuntapastori

Puh. 040 7518 282

raimo.kytola@evl.fi

Nimikkolähetti

Maija Leena Pelttari

Maija Leena Pelttari aloitti kirjallisuus- ja katutyön Lähi-idässä vuonna 1990. Tänään hän työskentelee Englannissa juutalaistyössä. Evankelioiminen ja naistyö ovat hänen kutsumustaan. Siellä, missä hän kulloinkin on, hän toimii yhteistyössä paikallisen messiaanisen seurakunnan ja järjestön kanssa. Tärkeä osa työtä ovat ihmisten kanssa solmitut ystävyyssuhteet.

Rukousaihe: "Oi, jospa minun kansani minua kuulisi ja Israel vaeltaisi minun teilläni.

Lähettäjät: Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan Kansanlähetys, Perhon, Halsuan, Kemin, Kälviän ja Tornion seurakunnat.

Ville Melanen, kirkkoherra Krasnojarskissa, puoliso Susanna Melanen, lapset Helmi, Vilja ja Juhana                             Melaset_light.jpg

Ville Melanen aloitti työnsä Venäjällä, Pietarissa v. 2004, jolloin hänet vihittiin diakoniksi. Papiksi hänet vihittiin syksyllä 2005 Kelton kirkossa. Hän toimii seurakuntatyössä Inkerin kirkossa, Krasnojarskin seurakunnan kirkkoherrana. Melasen perhe toimii Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen (SLEY) lähettinä.

Lähettäjäseurakuntia täällä Pohjanmaalla ovat mm. Perho, Soini, Reisjärvi ja Veteli.